Pokud jste se již rozhodli k prodeji nemovitosti, nejspíš budete ve větší či menší míře využívat služeb odborníků. Zde je seznam úkonů, které zajišťujeme v rámci smlouvy o zprostředkování. Jak již bylo řečeno jinde, služby si můžete zajistit v rámci dohodnuté provize, nebo jako placené služby na objednávku.
Smlouva o zprostředkování zahrnuje tyto úkony:
- Příprava nemovitosti k prodeji
- Pořízení fotografií nemovitosti, po dohodě možno využít služeb profesionálního fotografa
- Inzerce nemovitosti na vybraných internetových serverech
- Inzerce na inzertních plochách Zprostředkovatele
- Zajištění a koordinace prohlídek nemovitosti, včetně distribuce informací zájemcům
- Poskytnutí právních služeb osobou k tomu oprávněnou
- Zajištění komunikace s dotčenými úřady (např. vklady na katastrální úřad)
- Vyhotovení předávacího protokolu k nemovitosti
- Asistence při předání nemovitosti
- Vyhotovení daňového přiznání
- Zajištění zaplacení daně z nabytí nemovitých věcí
|
|
Poskytnutí právních služeb většinou zahrnuje:
- Vyhotovení rezervační smlouvy
- Vyhotovení Smlouvy o převodu (případně smlouvy o budoucí Smlouvě o převodu)
- Vyhotovení žádosti o vklad na katastr nemovitostí
- Podání návrhu na vklad do katastru nemovitostí
- Vyhotovení smlouvy o peněžní úschově
- Zajištění peněžní úschovy pro bezpečný převod peněžních prostředků
Úkony jsou v některých případech v několika úrovních podle typu smlouvy a ceny služby. Rozdíl je například mezi standardním nafocením nemovitosti a využitím profesionálního fotografa nebo dronů.
|